Rådgivare hos

Silverstadens Begravningsbyrå

Vi leder dig genom och vidare till ett liv efter det inträffade dödsfallet i din närhet.

Första kontakten

Vårt uppdrag börjar oftast med ett samtal " Hej, min pappa har avlidit. Jag vet inte vad jag behöver göra..."Ett möte bokas in enligt kundens önskemål.

Ring 08-7560830

Planeringsmötet

Beställare ensam eller tillsammans med någon annan träffar vår rådgivare som börjar med att inhämta uppgifter om den avlidne och beställare.

Under mötets gång går rådgivare igenom alla delar som berör det aktuella äreendet och sammanställer det beslutade både muntligt och i skrift tillsammans med en prisuppgift.

Vad går vi igenom

Löpande kommunikation

Under hela äreendets gång håller vår rådgivare kontakt med beställaren och finns tillgänglig för inkommande samtal/mail från beställare.

När vi har anlitats för att ta emot anmälningar till kommande minnesstund kontaktas beställare vid anmälningstidens utgång och kommer överens med rådgivaren om slutligt antal kuvert som ska beställas.

Avstämningssamtal

Rådgivaren kontaktar beställaren någon dag innan begravningen för att göra en slutlig avstämning.

Stämmer antalet beställda handbuketter, har ni några funderingar? När räcker det att vi kommer till ceremonilokalen?etc.

Uppföljningssamtal

För oss är det viktigt att få veta hur ni upplevt den genomförda begravning.

Efter någon dag kontaktar vår rådgivare beställaren och frågar hur det har gått, är det något som inte blev som planerat? Är det något som vi kan hjälpa er med, önskar ni en tackannons, tackkort? 

För oss är en nöjd kund den bästa marknadsföringen, vi är måna om att få veta var vi brister för att kunna bli det bästa vi kan åstadkomma.